Bom drugo leto malo več plezal...

... sem si govoril zadnjih nekaj let, od tega pa bore malo, da ne praktično nič. No, planeti so se očitno nekje na začetku poletja postavili v določene formacije in skalovje naloženo v vertikalo se je prebilo na vrh lestvice možnosti zabijanja prostega časa. Lanska zima je bila kar hitro pokopana, tako da mi je dovolj hitro uspelo pancarje zamenjati za plezalke (stopala je očitno vedno treba natlačit v neke neudobne stvari), poletno vreme se je dobro držalo, ljudi s podobnimi nameni pa nikoli ni (z)manjkalo. V glavnem, v spomin se mi je zapisalo kar nekaj smeri/tur.

Bolgarija, Vratsa, Vinkelite (VI+, 380 m), Regina
Sezono odprla s ta veliko žlico, zajeda na zajedo...

Planjava, Sobotna (V+/IV+, 210 m), Regina
Lepa smer, z odlično travo na izstopu.

Ojstrica, Herle-Vršnik (V,A1/IV, 450 m), Regina
Če ne bi bilo prečke, bi bilo bolj klavrno, ampak le ta je pa res dobra.

Jalovec SV Raz  (VII(V+, A0)/IV-V, 400 m), Kramer
Mrzel dan konec junija, plan je bil relativno kratka udobna tura. Prav kratka ni bila, prav udobna pa tudi ne, ledene sveče na varovališčih in rahlo sneženje v zgornjem delu smeri… Dobro sva si zapomnila, da sta obe težji mesti obrnjeni na sever.

Tofana di Rozes , Primo spigolo (V+/IV, 430 m), Toni, Katarina Č.
Končno doživel famozne Dolomite in so res fajn….

Tofana di Rozes , Dimai-Eotvos (IV+, 800 m), Toni
Priporočljiva za ljubitelje dolgih smeri oz. popotovanj prek velikih sten, kot rečeno zgoraj preseneti detajl. Sestop nekoliko popestrili z azimutnim sestopom do sedla po našodranih policah. Na začetku letne sezone zna bit problem s snežiščem na sredi smeri.

Cinque Torri, Myriam (V+, 190 m), Toni
hm… Drugače pa zanimiv spust po vrvi med stolpe.

Trbiška Krniška Špica, Krobath-Metzger (V/V-, 550 m), Toni, Tada
Lepa smer v lepih koncih, škoda, da nismo potegnili na vrh. Kamin v začetku smeri ostane verjetno vsakomur v spominu, verjamem, da komu še bolj tisti makadam skozi dolino mrzlih vod.

Šite, Belač-Zupan (V, 500 m), Petra
Konstantna smer po logičnih prehodih, ima vse kar tura potrebuje relativno dolg dostop/sestop, dolga smer, konstantnost, smer se konča na vrhu in tam raste mehka zelena trava. Težko bolje…

Z. Mojstrovka, Steber Revežev (V-/IV+, 500 m), Mezek
Smer me ni ravno prepričala, v spominu sta mi pač ostala base jumperja, ki sta letela v Tamar, še kar nadrealno.

Divja Koza, SV Raz (III/IV (V-), 600 m), Mateja K.
Lepa tura, se da popestriti s podaljšanjem dostopa in zakompliciranjem sestopa (seveda je bilo to vse izvedeno) z abzajlanjem na snežišče, mrak, tema, dežne kaplje, jutr služba…

Dolgi hrbet, Jubilejna (V, 500 m), Regina
Solidna smer, ki se jo z varianto izstopa po kaminih verjetno kar dobro popestri.

Tofana di Rozes, Via Stosser (V+/VI, 800 m), Toni
Da je to smer nekdo zlezel leta 1929… no letos smo 2015 in smer naju je s Tonijem v 11 h plezarije dodobra izžela. Kdaj se sliši, da kdo za kako smer oz. raztežaj v njej reče, da to pa je kar ornk V, no tu sva si s Tonijem to govorila na vsakem štantu. Megla in oblačno vreme sta verjetno dosti pripomogla k temu. Smer pripelje praktično na vrh gore.

Triglavska stena, Skalaška in Gorenjska (V+/IV+, 1000 m), Petra
Smer je bolj nekakšno popotovanje čez steno (ne beri negativno), z nekaj težjimi mesti. V spominu sta ostala prvi raztežaj z malimi oprimki in raztežaj ladje, ki je res lep.

Vršac, Puntarska (VI, A2/V+, 800 m), Kozina M.
Kdaj se mora kaj tudi malo zavleč. Na račun podrtega težkega raztežaja v spodnjem delu, ki se ga bojda normalno obvozi malo da ne po neki travah, sva izgubila kar nekaj časa, kar je botrovalo plezanju v temi zadnjih nekaj raztežajev z eno čelko. Varovališče pod detajlom smeri je eno izmed lepših, sploh če si med »ta hitrimi« in z njega spremljaš kako sonce tone za Jalovec…Kdor si pričara to vzdušje, sledi primerno nadaljevanje… Zvezde na nebu so bile dobro vidne, oprimki v steni pa nekako niti ne.

Vežica, Akademska (VII-, 200 m), Kozina M.
Kratka a dobra smer, prečnica na koncu se je izkazala za nekoliko pretrd oreh.

Rjavina Milijarda (V+/IV-V, 400 m), Ž. Regina
Verjetno ne najbolj plezana smer, na koncu smeri še dobra ura »poplezavanja« do vrha po grebenu, kar je bilo super, vsaj tako dobro kot sama smer. Smer dobra, klini na varovališčih, skala z izjemo zadnjega raztežaja dobra, skica ne najboljša. Simpatična tura.

Rakova špica, Švicarska (VII-/V+, 500 m), Kramer
Do sedaj zame ena izmed bolj kompletnih tur pri nas. Dolg dostop, dolga smer, izstop na vrhu gore, še daljši sestop, malo brezpotja in konec koncev praktično krožna tura. Še trava se manjka na vrhu in to bi bilo to. Najbolj zoprn detajl se nahaja pred najtežjim delom, nekakšna prečnica v levo s slabim varovanjem. Najtežje ocenjen del smeri pa kot iz plezališča.

Peralba / Torre Saf, Gran diedro sud (VI-/IV-V, 400 m), Marko Vrevc
Praktično nič dostopa, lepa konstantna smer in spust po vrvi. Zadnji raztežaj (VI-), se mi je zdel kar zanimiv. Časovnica Ljubljana-Ljubljana z večerjo in pirom vred krajša kot pri prejšnji smeri, tako da Karnijci in Dolomiti v določenih pogledih niso prav zelo daleč.

V. Mojstrovka, Kovinarska, (V/IV, 400 m), Maja Baliž
Smer za dan, ko imaš v planih še kaj drugega, predvsem na račun dostopa in sestopa, sicer pa se mi je zdela smer lepa, zanimiv prvi raztežaj (greš desno in nad previsek, ne gor kamor nakazuje nek klin) in lepi raztežaji (V) zgoraj. Raztežaje (V) se da povezati skupaj in priti do varovališča z lepim razgledom na gredi, kjer je praktično konec smeri.

Moiazza, Palla delle Masende (V+/VI, 350 m), Kern
Konstantna plezarija v dobri skali, na koncu smeri pa še travnata polica.

Moiazza, Torre Jolanda (V+/VI, 300 m), Kern
Kljub pesimističnim kazalnikom stanja (dež čez noč, vse mokro, zabasano vreme), je bila smer suha. V vodničku so ji namenili štiri zvezdice in prav je tako.

Je bilo pa treba seveda kdaj v hribe tudi samo noge sprehodit ali malo spraznit glavo, za kakršne stvari je trenutni čas kar pravi, vse dokler se ne prično temačni dnevi in pride zima, takrat se bo počasi na plano privleklo druge rekvizite, s katerimi upam, da se bo dalo ukvarjati do tam nekje proti koncu maja…to bo šele dobr…

Počasi se spet obuja podeljevanje klinov za vzpone… če ima kdo kaj zanimivih vzponov/tur iz poletja, na dan z njimi. Pa brez kakšnih manjvrednostnih kompleksov, bolj kot vzpone se itak zapomni zgodbe, ki se ustvarijo med njimi. Brez objave ni klina, da se ne bo kdo preveč utrudil med razlaganjem na vereinu.
(Glede nato, da se nas tole podeljevanje do sedaj ni preveč prijelo, je na zalogi kar nekaj klinov).

Komentarjev

Slika uporabnika Matic Kozina

Re: Bom drugo leto malo več plezal...

Mislim, da lahko podariš prvi klin kar sebi.

Slika uporabnika Miha Habjan

Rtač ... care!

Slika uporabnika Rok Ružič

Re: Bom drugo leto malo več plezal...